Opona Metzeler ROADTEC SCOOTER 100/90 X10- 61J TL M/C REINF
Zmiana warunków nie oznacza zmiany planów
Metzeler Roadtec Scooter to nowa opona znajdująca szerokie zastosowanie w różnych typach skuterów wyposażonych w obręcze kół o średnicach od 10 do 16 cali. Czerpiąc rozwiązania z uznanej i wielokrotnie nagradzanej opony Metzeler ROADTEC 01,
ROADTEC Scooter oferuje szerokie spektrum działania przy zróżnicowanych temperaturach oraz zmiennych warunkach atmosferycznych - zarówno w mieście, jak i podczas dłuższej podróży.
Opona przednia
Lamele poprzeczne:
- mechaniczna przyczepność podczas hamowania na średnio i nisko przyczepnych nawierzchniach,
- zróżnicowanie odległości nacięć pozwalające uniknąć nakładania się fal dźwiękowych ,
- "efekt szczotkowania" zwiększający efektywność współpracy z systemem ABS,
- wysoka przepustowość rowków, gwarantująca skuteczne odprowadzanie wody.
Krótkie lamelki:
- wyższa trakcja na mniej przyczepnych nawierzchniach,
- większa stabilność i kontrola podczas hamowania,
- szybsze rozgrzewanie mieszanki gumowej.
Solidne barki:
- zwiększająca się na zwewnątrz szerokość bloków,
- wyższa przyczepność i stabilność podczas jazdy w złożeniu.
Opona tylna
Lamele w kształcie szabel:
- wyjątkowo efektywne odprowadzanie wody,
- zminimalizowanie nierównomierności ścierania się bieżnika,
- większa kontrola nad motocyklem w krytycznych warunkach."
Długie lamelki:
- większa trakcja na nawierzchniach o ograniczonej przyczepności,
- większa stabilność i kontrola podczas hamowania,
- szybsze rozgrzewanie się mieszanki gumowej,
- lepsze dopasowanie powierzchni bieżnika i nawierzchni w strefie styku."
Mieszanka na barkach opony radialnej:
- duża zawartość krzemionki dająca wysoką przyczepność na mokrej nawierzchni,
- szeroki pas mieszanki, pokrywający 80% szerokości każdej ze stron,
- duża pewność podczas jazdy w złożeniu,
- precyzja skrętu i utrzymywanie toru jazdy.
Środkowy pas bieżnika opony radialnej:
- zbilansowana zawartość sadzy i krzemionki, pozwalająca na uzyskanie wyższej trwałości,
- szeroki zakres temperatur roboczych,
- przyczepność zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach,
- wysoka stabilność i odporność na zużycie.
Przyczepność w każdych warunkach
Nowa receptura mieszanki z większą zawartością krzemionki w połączeniu ze specjalnie opracowanym wzorem bieżnika pozwala na uzyskanie chemicznej i mechanicznej przyczepności w różnych warunkach.
Radialna opona tylna wykorzystuje dwie mieszanki gumowe rozłożone w trzech strefach bieżnika w stosunku 40-20-40.
Mieszanka barków dzięki krzemionce pozwala uzyskać większą kontrolę i precyzję prowadzenia w zakrętach, szczególnie na wilgotnej nawierzchni. Mieszanka środkowego pasa bieżnika - łącząc dodatek krzemionki i sadzy - gwarantuje stabilność przy wysokich prędkościach, dobre rozprowadzanie ciepła i najlepsze połączenie przyczepności i trwałości.
Na złą i na dobrą pogodę
Dzięki wysokiej zawartości krzemionki w mieszance opony ROADTEC Scooter jest ona niezwykle uniwersalna i sprawdza się w szerokim zakresie temperatur i na różnych nawierzchniach.
Dlatego ROADTEC Scooter jest najlepszym wyborem do motocykla użytkowanego w różnych porach roku i w różnych warunkach.
Precyzyjne prowadzenie, wysoki komfort
Struktura i komponenty każdego z rozmiarów opony Metzeler ROADTEC Scooter są dopasowane do wymagań motocykli, w których potencjalnie będą montowane. Ogólnie jednak, opony Metzeler ROADTEC Scooter charakteryzuje cieńsza i bardziej elastyczna osnowa (np. w porównaniu do opon Feelfree i Feelfree Wintec), pozwalająca na lepsze dostosowywanie się do nawierzchni, a dzięki niskiej masie także na uzyskanie lepszego prowadzenia i wyższego komfortu. Dzięki nowemu, zaokrąglonemu profilowi strefa styku jest krótsza, a zarazem szersza, co skutkuje mniejszym i bardziej równomiernym zużyciem bieżnika oraz pełną kontrolą podczas jazdy w pochyleniu. Zwiększenie jej całkowitej powierzchni umożliwia lepsze rozłożenie sił powstających w strukturze mieszanki."
Bezpieczna na mokrych nawierzchniach
Inspiracją dla projektu bieżnika opony Metzeler ROADTEC Scooter była uznana Metzeler ROADTEC 01. Uwzględniono jednak także dodatkowe lamelki, dzięki którym lepiej odpowiada on wymaganiom segmentu skuterów. Bieżnik opony Metzeler ROADTEC Scooter charakteryzuje wysoka trakcja, odczuwalna przez skuteczne przyspieszanie i hamowanie. Układ lamel przyczynia się do typowej dla rodziny bieżników ROADTEC wysokiej przyczepności na mokrych nawierzchniach. Duża ilość nacięć i krawędzi będących jednocześnie w kontakcie z nawierzchnią przekłada się na mechaniczną przyczepność, skuteczne odprowadzanie wody i wysokie bezpieczeństwo. Większa powierzchnia gumy w strefie styku podczas jazdy nawet w niewielkim pochyleniu zapewnia przyczepność na całej długości zakrętu.
W bieżniku przedniej opony zastosowano liczne poprzeczne lamele stanowiące elementy "chwytające" nawierzchnię oraz odprowadzające wodę. Krótkie, ułożone naprzemiennie lamele zwiększają za to stabilność i kontrolę podczas hamowania. Przyczyniają się one także do uzyskania lepszej trakcji na mniej przyczepnych nawierzchniach i szybkiego rozgrzewania się opony do temperatury roboczej.
Bieżnik opony tylnej charakteryzują szerokie rowki i długie lamele ułożone "w jodełkę". Pozwalają one na lepsze przeniesienie siły napędowej oraz większą stabilność podczas intensywnego hamowania.
Od samego początku, produkty Metzeler tworzone są w oparciu o najlepsze technologie, by sprostać rosnącym wymaganiom i oczekiwaniom klientów.
Od wprowadzania nowych materiałów, przez opracowywanie innowacyjnych wzorów bieżników, po nowe mieszanki gumowe - Metzeler zawsze był w czołówce innowacji technicznych, jakości i najwyższych osiągów.
Większość członków zespołu Metzelera to entuzjaści motocykli i zawodnicy. To oznacza, że znają prawdziwe potrzeby i oczekiwania motocyklistów.
Klienci tej marki są wymagający i poszukują optymalnych opon do swoich motocykli, by cieszyć się wysokimi osiągami przy wysokim poziomie trwałości i bezpieczeństwa.
Czwartek