Opona Pirelli Cinturato P7 (P7C2) 225/40 R18 92Y [XL]
NA CZELE INNOWACJI
W gamie Pirelli, linia CINTURATO od zawsze jest synonimem innowacji. Sama nazwa "CINTURATO" pochodzi z języka włoskiego i odnosi się do innowacji technicznej, która stosowana jest po dziś dzień - opasania opony radialnej.
Nowa CINTURATO P7 (P7C2) to opona z segmentu "letnie HP" (ang. high performance - wysokie osiągi) opracowana przez Pirelli z myślą o wysokiej trwałości, niskim oporze toczenia i świetnych parametrach na mokrej nawierzchni. Połączenie tych właściwości, choć trudne do osiągnięcia, jest bezpośrednią odpowiedzią na oczekiwania producentów i użytkowników nowoczesnych samochodów.
BEZPIECZEŃSTWO
Stworzeniu kolejnej generacji opon segmentu high performance (HP) przyświecała przede wszystkim chęć podniesienia poziomu bezpieczeństwa. Za kluczowe uznano więc następujące aspekty:
- Skrócenie drogi hamowania nawet o 5%
- Poprawa osiągów na mokrych nawierzchniach
- Dostępność technologii Run Flat i Seal inside
- Dostosowanie do współpracy z nowej generacji systemami bezpieczeństwa
OSZCZĘDNOŚĆ
Dobra opona powinna też zapewniać zarówno niskie żużycie paliwa, jak i wysoką trwałość. Pogodzenie tych oczekiwań wymagało od projektantów Cinturato P7 wielu innowacji technicznych, były to m.in.:
- redukcja naddatków materiałowych
- opracowanie nowej mieszanki gumowej
- optymalizacja przekroju opony
Rezultatami są:
- Dłuższe przebiegi
- Wyższe klasy oporów toczenia
- Zoptymalizowana pod kątem równomiernego rozłożenia nacisku powierzchnia styku z nawierzchnią
- Niższe zużycie paliwa
Do budowy nowej Cinturato P7 wykorzystano nowej generacji mieszankę gumową o wysokiej masie cząsteczkowej, która wykazuje wysoką odporność na ścieranie. Dzięki temu przebieg, jaki może pokonać Nowa Cinturato P7 jest nawet 6% wyższy niż w przypadku poprzedniczki. Nowa mieszanka pozwoliła także na zredukowanie oporu toczenia.
Bardziej równomierne rozłożenie nacisku na styku opony z nawierzchnią poprawia jej trwałość i osiągi, dlatego stało się ono priorytetem podczas projektowania Nowej Cinturato P7
EKOLOGIA
Parametry środowiskowe są współcześnie kluczowym parametrem produktów z branży motoryzacyjnej. Inżynierowie Pirelli pracujący nad nową CINTURATO P7 przełożyli to oczekiwanie na konkretne cele projektowe:
- Redukcja hałasu (-1dB)
- Wyższa odporność na ścieranie
- Lepsze własności aerodynamiczne
- Równomierne zużycie
- Redukcja hałasu
Wzór bieżnika wpływa nie tylko na przyczepność i prowadzenie samochodu, ale także na poziom emitowanego przez toczącą się oponę hałasu.
Odległości nacięć, szczególnie wzdłuż obwodu opony, musiały więc zostać zoptymalizowane pod względem częstotliwości i ryzyka nakładania się fal dźwiękowych generowanych przez kolejne bloki bieżnika wchodzące w interakcję z nawierzchnią. Szczególnie uważnie przyglądano się nacięciom i fazowaniom barku, gdyż mają one duży wpływ na możliwość przenoszenia sił poprzecznych, kluczowych dla pewności prowadzenia.
Wyższa odporność na ścieranie się bieżnika Nowej Cinturato P7 pozwala na uzyskanie wyższych wartości pokonywanych przebiegów.
Niższy bieżnik pozwala na uzyskanie sztywniejszych bloków i bardziej równomiernego zużycia. Dzięki nowej mieszance, mimo mniejszej wysokości pozwala on na pokonanie dłuższych przebiegów.
Mniejsza elastyczność bloków to także mniejsze straty energii i niższe zużycie paliwa oraz emisja CO2.
Wyniki badań laboratoryjnych wskazują, że wzór i napisy na ścianie bocznej opony jadącego samochodu mają wpływ na jego opór aerodynamiczny, a więc także zużycie paliwa i emisję CO2 - nawet do 4g/km. Nowa Cinturato P7 została więc wyposażona w gładką ścianę boczną i aerodynamiczne napisy.
Stabilny, wykonany z odpornej na ścieranie mieszanki, bieżnik zużywa się znacznie bardziej równomiernie, zachowując dzięki temu wysoki poziom osiągów w czasie eksploatacji. Aby zużycie to było jeszcze bardziej kontrolowane i równomierne projektanci Cinturato P7 zadbali też o równomierne rozłożenie nacisków w strefie styku opony z nawierzchnią. Osiągnięto to dzięki odpowiedniemu doborowi konstrukcji i komponentów opony, w tym specjalnych składników mieszanki.
NAZEWNICTWO
Rozpoznawalna nazwa bieżnika jest przypieczętowaniem konsekwentnego doskonalenia linii produktowej, zdobywającej uznanie klientów. To dlatego Nowa Cinturato P7 dziedziczy nazwę po swojej poprzedniczce. Nowoczesnemu wizerunkowi produktu sprzyja także odpowiednio zaprojektowana ściana boczna. Jej nowy minimalistyczny wzór oraz podwójne logo Pirelli pozwalają przykuć uwagę do detalu designu samochodu, jakim jest i subtelnie nawiązać zamiłowania marki Pirelli do motorsportu oraz wzornictwa.
Opony CINTURATO P7 nowej generacji oznaczane są symbolem "P7C2" (od "P7 Cinturato 2. generacji"). Jest on umieszczany na ścianie bocznej opony.
NOWE ROZPORZĄDZENIE DOTYCZĄCE ETYKIETOWANIA OPON EU 2020/740
Regulacja ta nakreśla ramy przekazywania ujednoliconych informacji na temat parametrów opon przy użyciu etykiet, aby umożliwić użytkownikom końcowym dokonanie świadomego wyboru przy zakupie opon. Celem jest zwiększenie bezpieczeństwa, ochrony zdrowia oraz ekonomicznej i środowiskowej efektywności ruchu drogowego, poprzez promowanie oszczędnych i bezpiecznych opon o niskiej emisji hałasu.
Rozporządzenie obowiązuje od 1 maja 2021 r., zastępując poprzednie rozporządzenie WE 1222/2009. Nowe etykiety uzupełniono o logo "Energy", kod QR, oznaczenie rozmiaru opony, klasy emisji hałasu (A, B, C), piktogramy związane z osiągami w ciężkich warunkach śniegowych i w warunkach oblodzenia. Modyfikacji uległo przyporzadkowanie do klas oporu toczenia oraz modyfikacja klas osiągów na mokrej nawierzchni. Zarówno w przypadku oporu toczenia, jak i przyczepności na mokrej nawierzchni klasa G zostaje usunięta, natomiast klasy E i F są transformowane: E staje się D, a F staje się E. W kwestii poziomu hałasu klasyfikacja z falami dźwiękowymi będzie zastąpiona literami A, B, C, gdzie A jest najlepszą wartością, a C jest wartością bazową wskazaną w Rozp. EC Nr 661/2009.
Sprawdź w poniższej tabeli dane nowej klasyfikacji dla wybranego numeru artykułu bieżnika Cinturato P7 (P7C2):
Cinturato P7 (P7C2) | Etykiety wg rozporządzenia z 2021 | |||||||
Kod artykułu | rozmiar | Klasa opony | Efekty- wność paliwowa |
Przyczep- ność na mokrej naw. |
Klasa emisji hałasu | emisja hałasu [dBA] | 3PMSF (ozn. płatka śniegu) | Link EPREL |
3145800 | 205/45R17 | C1 | A | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595910 |
3145900 | 205/45R17 | C1 | B | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595911 |
3780500 | 205/50R17 | C1 | A | B | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596370 |
3815300 | 205/50R17 | C1 | C | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596468 |
3814800 | 205/55R16 | C1 | C | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596463 |
3815700 | 205/55R16 | C1 | C | A | B | 71 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596472 |
3815400 | 205/55R17 | C1 | C | A | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596469 |
3562500 | 205/55R17 | C1 | B | B | B | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596121 |
3683100 | 205/55R17 | C1 | A | B | B | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596293 |
3815100 | 205/60R16 | C1 | C | A | B | 71 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596466 |
3944900 | 215/50R17 | C1 | C | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596838 |
3815600 | 215/50R17 | C1 | C | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596471 |
3814700 | 215/50R18 | C1 | C | A | B | 71 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596462 |
3815200 | 215/55R16 | C1 | C | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596467 |
3275600 | 215/55R17 | C1 | A | B | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596005 |
3815500 | 215/55R18 | C1 | C | A | B | 71 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596470 |
3815000 | 215/60R16 | C1 | C | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596465 |
3945000 | 225/40R18 | C1 | C | A | B | 71 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596839 |
3814400 | 225/40R18 | C1 | C | A | B | 71 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596459 |
3220500 | 225/40R18 | C1 | C | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595940 |
3221400 | 225/40R19 | C1 | B | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595948 |
3814900 | 225/45R17 | C1 | C | A | B | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596464 |
3815800 | 225/45R17 | C1 | C | A | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596473 |
3220700 | 225/45R17 | C1 | B | A | A | 68 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595942 |
3814600 | 225/45R18 | C1 | C | A | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596461 |
3221200 | 225/45R18 | C1 | B | B | B | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595947 |
3142400 | 225/45R18 | C1 | A | B | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595906 |
3559800 | 225/45R18 | C1 | A | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596114 |
3793900 | 225/45R18 | C1 | C | A | B | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596420 |
3560000 | 225/45R18 | C1 | B | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596116 |
3945100 | 225/50R17 | C1 | C | A | B | 71 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596840 |
3814300 | 225/50R17 | C1 | C | A | B | 71 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596458 |
2375800 | 225/50R17 | C1 | A | B | B | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/594810 |
3627700 | 225/50R18 | C1 | B | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596251 |
3141000 | 225/50R18 | C1 | A | B | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595904 |
3938400 | 225/55R16 | C1 | C | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596804 |
3815900 | 225/55R17 | C1 | C | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596474 |
2692400 | 225/55R17 | C1 | A | B | B | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595393 |
3628100 | 225/55R17 | C1 | A | B | B | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596252 |
3495700 | 225/60R18 | C1 | A | B | B | 71 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596076 |
3816000 | 235/40R18 | C1 | C | A | B | 72 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596475 |
3275500 | 235/45R18 | C1 | B | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596004 |
2914600 | 235/45R18 | C1 | B | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595768 |
3158300 | 235/45R18 | C1 | B | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/581067 |
3820400 | 235/55R19 | C1 | A | B | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596496 |
3909300 | 245/40R18 | C1 | C | A | B | 72 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596679 |
3559700 | 245/40R18 | C1 | A | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596113 |
3559900 | 245/40R18 | C1 | B | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596115 |
3814500 | 245/45R18 | C1 | C | A | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596460 |
3001700 | 245/45R18 | C1 | A | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595792 |
3573400 | 245/45R18 | C1 | A | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596156 |
3278900 | 245/45R18 | C1 | A | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596012 |
3381900 | 245/50R19 | C1 | A | B | B | 71 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596053 |
3111100 | 245/50R19 | C1 | B | B | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595856 |
3146100 | 255/40R18 | C1 | A | B | B | 71 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595913 |
3793800 | 255/40R18 | C1 | C | A | B | 70 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596419 |
3150100 | 255/45R19 | C1 | A | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595923 |
3245300 | 255/45R19 | C1 | B | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595951 |
3140400 | 255/50R18 | C1 | A | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/595899 |
3573500 | 275/40R18 | C1 | A | B | A | 69 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596157 |
3655800 | 235/55R18 | C1 | A | B | A | 68 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/596287 |
Marka Pirelli jest znana jako ikona technologii i doskonałej jakości. Za jej nazwą, kryje się włoskie dziedzictwo i ekskluzywny styl, podkreślany przez dominującą pozycję firmy jako dostawcy opon do samochodów luksusowych.
Działania Pirelli wykraczają poza samą tylko produkcję opon. Ta młoda duchem i bogata doświadczeniem firma od 110 lat angażuje się w sporty motorowe, ale także inne dyscypliny, takie jak piłka nożna, baseball czy hokej. Pirelli jest także silnie obecne w sztuce i kulturze np. poprzez słynny Kalendarz Pirelli, Fundację Pirelli i Pirelli HangarBicocca - jedną z największych przestrzeni wystawowych dla sztuki współczesnej w Europie.
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Sprawdź w bazie EPREL