Opona Pirelli PZERO CORSA ASIMMETR 335/30 ZR18 102Y
BEZPIECZNA I DYNAMICZNA - NA TORZE I NA DRODZE
P ZERO CORSA ASIMMETRICO™ to sportowa opona asymetryczna z trzema szerokimi kanałami obwodowymi i sfazowanymi, falistymi, głębokimi poprzecznymi żłobieniami montowana na tylnej osi lub na obu samochodów z napędem na cztery koła.
P ZERO™ CORSA SYSTEM
P ZERO™ CORSA SYSTEM to wyjątkowe opony Pirelli segmentu Ultra High Performance. Opracowane zostały wspólnie z producentami najlepszych supersamochodów dla zastosowania zarówno na drodze, jak i na torze. P ZERO™ CORSA SYSTEM łączy dwie różne opony: kierunkową P ZERO™ CORSA DIREZIONALE do zastosowania na przedniej osi oraz asymetryczną P ZERO™ CORSA ASIMMETRICO przeznaczoną na oś tylną. Każda z nich spełnia inną funkcję, obie skutecznie zwiększają osiągi samochodu sportowego. Mimo przeznaczenia drogowego, ich osiągi dorównują produktom sportowym.
WYMIERNE KORZYŚCI
- Zmniejszona masa opony i podwójna mieszanka bieżnika zapewniają mniejszy opór toczenia.
- Wyjątkowo duża powierzchnia styku opony z nawierzchnią umożliwia uzyskiwanie maksymalnych osiągów w czasie ekstremalnej jazdy.
- Wybrana przez producentów najlepszych supersamochodów.
NOWE ROZPORZĄDZENIE DOTYCZĄCE ETYKIETOWANIA OPON EU 2020/740
Regulacja ta nakreśla ramy przekazywania ujednoliconych informacji na temat parametrów opon przy użyciu etykiet, aby umożliwić użytkownikom końcowym dokonanie świadomego wyboru przy zakupie opon. Celem jest zwiększenie bezpieczeństwa, ochrony zdrowia oraz ekonomicznej i środowiskowej efektywności ruchu drogowego, poprzez promowanie oszczędnych i bezpiecznych opon o niskiej emisji hałasu.
Rozporządzenie obowiązuje od 1 maja 2021 r., zastępując poprzednie rozporządzenie WE 1222/2009. Nowe etykiety uzupełniono o logo "Energy", kod QR, oznaczenie rozmiaru opony, klasy emisji hałasu (A, B, C), piktogramy związane z osiągami w ciężkich warunkach śniegowych i w warunkach oblodzenia. Modyfikacji uległo przyporzadkowanie do klas oporu toczenia oraz modyfikacja klas osiągów na mokrej nawierzchni. Zarówno w przypadku oporu toczenia, jak i przyczepności na mokrej nawierzchni klasa G zostaje usunięta, natomiast klasy E i F są transformowane: E staje się D, a F staje się E. W kwestii poziomu hałasu klasyfikacja z falami dźwiękowymi będzie zastąpiona literami A, B, C, gdzie A jest najlepszą wartością, a C jest wartością bazową wskazaną w Rozp. EC Nr 661/2009.
Sprawdź w poniższej tabeli dane nowej klasyfikacji dla wybranego numeru artykułu bieżnika P Zero Corsa Asimmetrico (PZC2A):
P Zero Corsa Asimmetrico | Etykiety wg rozporządzenia z 2021 | |||||||
Kod artykułu | rozmiar | Klasa opony | Efekty- wność paliwowa |
Przyczep- ność na mokrej naw. |
Klasa emisji hałasu | emisja hałasu [dBA] | 3PMSF (ozn. płatka śniegu) | Link EPREL |
1975400 | 285/35R19 | C1 | D | A | B | 74 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/594379 |
1975500 | 285/35R19 | C1 | D | A | B | 74 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/594380 |
1611900 | 335/30R18 | C1 | D | A | B | 74 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/594169 |
1611800 | 335/30R18 | C1 | D | A | B | 74 | N | https://eprel.ec.europa.eu/qr/594168 |
Marka Pirelli jest znana jako ikona technologii i doskonałej jakości. Za jej nazwą, kryje się włoskie dziedzictwo i ekskluzywny styl, podkreślany przez dominującą pozycję firmy jako dostawcy opon do samochodów luksusowych.
Działania Pirelli wykraczają poza samą tylko produkcję opon. Ta młoda duchem i bogata doświadczeniem firma od 110 lat angażuje się w sporty motorowe, ale także inne dyscypliny, takie jak piłka nożna, baseball czy hokej. Pirelli jest także silnie obecne w sztuce i kulturze np. poprzez słynny Kalendarz Pirelli, Fundację Pirelli i Pirelli HangarBicocca - jedną z największych przestrzeni wystawowych dla sztuki współczesnej w Europie.
Indeks prędkości Y (> 300 km/h)
Sprawdź w bazie EPREL